Blomman på bilden är en temynta, Monarda didyma.

Temyntan är egentligen ingen mynta, Mentha, och sprider sig inte lika våldsamt. Ursprungligen från Nordamerika.

Oswego-indianerna tillredde te av temyntan, sk oswego-te. Det påstås att de vita lärde sig av indianerna att dricka detta te i stället för vanligt te efter "the Boston tea party" år 1773.

Varmt Välkommen till min Blommiga Blogg!


Här kommer jag att visa vad som händer i min trädgård. Mina förberedelser inför sommarens blomning. Hur sommarens blomning blev.


Visa tokiga saker jag inhandlar på auktioner och loppis för att plantera mina ettåringar i, eller bara ha som lustiga inslag bland blommor och blad.


Men mest av allt kommer jag att lägga in bilder från min trädgård och omgivningen.

Translate

16 maj 2011

Rösta på Charlotte!

Som tävlar i Mönsterjakten på Nöjesguiden. Vinnande bidrag ska få pryda Nöjesguidens egen mugg.

Mer står att läsa på Nöjesguiden, Mönsterjakten .

Charlotte är min sonhustru in spe, som utöver allt annat hon är bra på, också är en duktig designer.

Här är hennes bidrag:
1. Kalas 

2. Fransosen




Rösta på det ni gillar bäst. Eller varför inte rösta på alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar